marți, 22 martie 2016

Midii in sos de vin - reteta clasica care nu da gres niciodata


Timp de preparare : maxim 20 de minute

Ingrediente:

-7-8 midii proaspete (se pot gasi in diverse supermarketuri, eu le-am achizitionat din Auchan. Se pot gasi si curatate si congelate, am incercat sa folosesc si midii congelate care mai aveau una din cochilii pentru decor)
-150 ml vin alb (se poate folosi si vin rose)
-cativa catei de usutoi
-o jumatate de rosie mare taiata cubulete (se pot folosi si rosii la conserva pe care le taiem cubulete)
-4 linguri de ulei de masline
-sare si piper dupa gust
-patrunjel
-o lamaie mica
-1-2 felii de paine prajita

Reteta aceasta este foarte usor de preparat siintr-un timp scurt. Daca aveti invitati, vor fi placut impresionati, deoarece bucataria italiana este foarte apreciata, si nu fara motiv. Daca doriti, puteti puteti sa pregatiti spaghete  peste care sa adaugati aceste midii. Nu am facut poze, dar pot sa va asigur ca este o reteta inspirata dupa o seara obositoare la serviciu sau pentru o persoana care nu sta prea mult timp in bucatarie.

In primul rand cateva informatii despre midii :

-La inceput, nu aveam foarte multe informatii despre midii. Le vazusem in supermarketuri la preturi decente (acestea m-au costat in Auchan 8,5 ron kg), in mai multe forme (fie congelate in cochilie, fie in cocktailul de fructe de mare, fie curatate si scoase din cochilie). Prima data cand le-am gatit (acum 2 ani) am preferat sa cumpar scoici deja curatate si congelate in cochilie, caci mi se parea destul de dificila operatiunea de curatare (mai precis nisipul de pe cochilie si algele uscate atasate de muschiul abductor al midiei din interior). Nu e foarte dificil.

-Pentru a obtine midii frumoase si curate, atunci cand optam pentru midii proaspete procedam in felul urmator : alegem acele midii care au cochilia inchisa sau care se inchide atunci cand o atingem. Aceste midii sunt vii. Cele deschise sunt moarte, s-au deschis si au nisip in interior. Se arunca. In timp ce le alegem, avem grija sa tragem usor de acele firisoare de alge prinse intre cochilii. Midiile alese le spalam apoi cu un burete de sarma avand grija sa curatam cochilia de toate impuritatile.
-Trebuie sa spun ca eu atunci cand nu stiam foarte multe despre midii, am avut ideea ¨geniala¨ de a le congela. Cand le-am dezghetat, aveau toate cochilia deschisa (fiind vii, mor in timpul congelarii si nu le mai putem folosi apoi). Am avut curiozitatea sa vad cum arata in interior : deloc placut ,tesutul mort se relaxase si era intins pe toata cochilia. Totusi, pot fi pastrate la frigider timp de o zi, nu se deschid. 800 gr de midii ajung lejer pentru o masa de patru persoane.

-dupa ce le curat bine, eu le asez pe o farfurie. Peste ele storc o jumatate de lamaie.


Asa ar trebui sa arate inainte de gatit

Intr-o oala putem cateva linguri de ulei de masline. Asteptam sa se incalzeasca uleiul. Apoi adaugam midiile si storcem o jumatate de lamaie peste ele. Acoperim vasul timp de 1-2 minute. Midiile se vor deschide in acest timp. Adaugam 150 de ml de vin alb si rosiile taiate cubulete. Lasam la gatit inca 2-3 minute. Apoi adaugam cateii de usturoi zdrobiti.
Amestecam foarte bine midiile, avand grija ca sosul sa patrunda in toate cochiliile. Putem folosi o lingura ca sa distribuim sosul in interiorul cochiliei.

Adaugam sare si piper dupa gust si stingem focul.

Pentru gust si decorul farfuriei maruntim cateva fire de patrunjel (se pot taia si grosier) pe care le vom presara deasupra farfuriei.

In farfurie asezam midiile si turnam si putin sos cu lingura. Sosul este atat de delicios incat vom avea nevoie de paine prajita sa-l mancam (optional).


In loc de paine putem folosi spaghete, asa cum am spus mai sus. Pentru acesta avem nevoie de o oala cu apa in care adaugam putina sare. Cand apa fierbe, adaugam pastele. Le putem adauga imediat cum am pus oala la fiert. Eu prefer sa le adaug apoi. Le las pe foc 7-8 minute. Nu trebuie sa le fierbem prea mult, ci asa cum spun italienii ¨al dente¨ adica aprape cand sunt gata. Daca le gatim prea mult, se vor dezintegra atunci cand dorim sa le servim. Spaghetele se scurg apoi de apa si se aseaza in farfurie. Peste ele se adauga scoicile si sosul. Se presara patrunjel deasupra.

Aceasta este reteta mea simpla pentru o cina sau pentru un pranz rapid. Fara multe calorii, fara multe ingrediente, si usor de gatit.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu