duminică, 20 martie 2016

        
Oua posate in ceapa caramelizata gatite la foc mic



Pentru ca de obicei nu am mult timp la dispozitie sa gatesc, in aceasta frumoasa seara de weekend am ales sa gatesc cu ce am in bucatarie.

De dimineata am primit 20 de oua de la tara (aur pretios pentru oraseni) si inca de atunci ma gandeam cum sa le organizez ca sa-mi ajunga pentru prajituri, clatite, ciorbite si alte bunatati.

Primul instinct a fost sa le testez calitatea. Asa ca am prajit 2 oua dimineata.

Seara mi-a fost din nou pofta sa mananc oua gatite cu ce mai am prin casa, caci nu aveam de gand sa mai cobor la magazin. Mi-as fi facut omleta, dar mi se pare complicat, si nici nu aveam branzica sau sunca in frigider.


Asadar am conceput o reteta ad-hoc. Am decis ca pe de o parte vreau sa mananc ceapa caramelizata in otet balsamic si pe de alta parte oua postate.

Zis si facut. M-am pus pe treaba. Dupa cateva minute in bucatarie eram deja la jumatatea drumului.


Pentru aceasta reteta avem nevoie de:

- 1-2 cepe (1 ceapa mare, sau doua mici) pe care o taiem cubulete
-3 oua (din supermarket sau pentru norocosi de la tara)
-20 ml otet balsamic (am incercat mai multe tipuri de otet balsamic, calitatea sa conteaza foartea mult intr-o reteta pentru ca un otet balsamic adevarat e foarte putin acid si e mai consistent). Eu prefer otetul balsamic de Modena (sau Padova, e la fel de bun). Otetul balsamic nu se poate inlocui cu otet de mere sau vin.
-1 lingurita de zahar pentru caramelizarea cepei
-1-2 linguri ulei de masline/floarea soarelui. Eu am folosit Philips Multicooker, care are un recipient de gatire antiaderent si am pus doar 1 lingura de ulei.
-piper si sare dupa gust
-busuioc

Mod de preparare:

Se incalzeste tigaia in care se adauga uleiul. Ceapa taiata cubulete se pune in tigaie. Dupa ce a devenit aurie, adaugam otetul balsamic si o lingurita de zahar (daca avem, se poate folosi si miere). Presaram sare, piper dupa gust. Amestecam continuu, avand grija ca sosul sa nu scada prea mult. Ceapa caramelizata se gateste la foc mic astfel incat sa aibe timp sa elimine apa si sa aiba un gust placut dulce-picant-acrisor.

Dupa cateva minute, adaugam 3-4 oua deasupra cepei si acoperim oala/tigaia. Fiind gatite pe un pat de ceapa caramelizata, ouale se vor fierbe, nu praji. In baia de aburi in doar cateva minute vom obtine niste oua posate ¨ca la carte¨.




Le mai lasam 2-3 minute dupa ce stingem focul, pentru ca aromele sa se intrepatrunda.

De aceasta data singurul lucru pe care il regret este ca am lasat sosul sa scada prea mult.

La sfarsit le-am servit pe o farfurie. Am presarat busuioc, sare si putin piper uscat deasupra.




Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu