joi, 21 aprilie 2016

Cartofi cu ciuperci in sos de lamaie si usturoi

Ieri seara am gatit o reteta pe care am conceput-o acum cativa ani cand tineam post si care imi place mult din varii motive: se poate asorta tuturor tipurilor de carne (rosie, alba, peste) - gatite fie la gratar, cuptor sau in sos, se prepara rapid, iar ciupercile, cartofii si lamaia mi se pare ca sunt o combinatie buna.

Timp de preparare : 20-25 de minute

Ingrediente:

- 500 gr cartofi noi intregi (se pot folosi si cartofi taiati cubulete)
-200 gr ciuperci
-2-3 linguri ulei de masline
-zeama de la o lamaie
-sare si piper
-patrunjel
-100 ml apa/vin alb
-3-4 catei de usturoi

Cum se prepara?

Cartofii se spala bine si se pun la fiert intr-o oala. Se lasa la fiert 10-15 minute.  Nu trebuie sa fie gatiti complet, deoarece urmeaza sa-i punem in tigaie cu cipercile.

Intr-o tigaie se pun 2-3 linguri de ulei de masline. Cand tigaia s-a incins, adaugam ciupercile pe care le-am taiat subtire (de preferat le taiem pe verticala pentru a fi si aspectuoase).



Lasam doua-trei minute ciupercile la calit pana capata o culoare aramie, dupa care stoarcem zeama unei lamai in tigaie. Adaugam si cartofii pe care i-am fiert inainte in tigaie si amestecam bine.














Adaugam sare si piper. Putem pune 100 de ml de vin alb pentru a obtine un sos aromat (in aprox. 3-4 minute tot alcoolul din vin se evapora). In acelasi timp cu vinul se adauga si 3-4 catei de usturoi tocati sau zdrobiti.


Daca tinem post sau nu avem vin, putem adauga 100 ml de apa.

Amestecam bine in tigaie pentru ca toti cartofii sa se gateasca uniform. Lasam preparatul 5-10 minute la gatit.





La sfarsit tocam cateva fire de patrunjel si le presaram deasupra preparatului.



Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu