luni, 21 noiembrie 2016

Mancare de linte cu ghimbir si aripi de curcan

In weekend-ul trecut m-am gandit sa experimentez noi arome si sa le combin asa cum mi se pare mie ca ar putea merge.

Rezultatul a foost neasteptat de bun, zic eu.

M-am uitat ce mai am prin frigider, in camara si m-am decis rapid sa prepar o mancare de linte cu ghimbir.

Prima oara cand am gatit linte, am pregatit o supa crema, iar alta data am combinat-o cu quinoa. De data aceasta am zis sa o pun in valoare cu un sos bogat de turmeric, ghimbir si paprika afumata.

Pe langa faptul ca e o leguma gustoasa si versatila, care poate fi integrata in multe preparate, lintea este bogata in proteine (200 de gr de linte contine aprox. 17gr de proteine).

Mie mi-a placut mancarea de linte pe care am gatit-o rapid, in aprox. 40 de minute la Multicooker si de aceea va invit si pe voi sa o incercati.

Iata ingredientele de care avem nevoie:

- aripi de curcan (700-800gr)
- 500 gr linte
- 250 gr rosii la conserva
- 1 morcov
- 1 ceapa
- 1 ardei kapia
- o lingurita de ghimbir ras
- 1 lingurita de turmeric
- 1 lingurita de paprika afumata
- 700 de ml supa concentrata de pui
- sare, piper
- patrunjel

Mod de preparare:

1. Spalam aripile de curcan si le fierbem 10 minute intr-o oala.
2. Intre timp taiem legumele : ceapa, morcovul si ardeiul kapia.
3. Dupa ce inlaturam apa in care au fiert aripile adaugam supa concentrata si legumele. Le lasam la fiert 20 minute. Daca supa scade prea mult, mai adaugam apa.
4. Adaugam apoi lintea, rosiile in bulion, lingurita de turmeric, paprika, ghimbirul si le mai lasam 30 de minute la foc mediu.
5. La sfarsit adaugam sare, piper dupa gust si presaram patrunjel.

Asa cum puteti observa, folosesc in bucatarie condimente mai putin obisnuite, cum ar fi turmericul (curcuma) sau ghimbirul. Mi se pare ca aceste plante se imbina armonios si sosul este mult mai aromat.

Turmericul este cunoscut ca fiind varianta accesibila a sofranului. (costa aprox. 6-7 roon 50 de gr). Totusi, se stie ca este un condiment foarte sanatos, ale carui beneficii abia acum sunt descoperite.

Ghimbirul, este o planta cu rol antiinflamator, analgezic, in tratarea depresiei, artitrei, sau diabetului.

Un articol interesant (in engleza) despre turmeric gasiti aici : https://draxe.com/turmeric-benefits/

si despre ghimbir aici: http://www.doctoroz.com/article/health-benefits-ginger
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu