marți, 1 noiembrie 2016

Buretele de melamina

Acum cateva luni am primit de la sora mea niste bureti.

Am reactionat asa cum reactioneaza europeanul contemporan (nu va suparati pe mine, am auzit expresia la un curs si mi-a placut), adica am spus (sau cel putin gandit): ce-mi aduci mie chinezismele astea, nu-mi trebuie, dar multumesc.

 Masina de spalat vase si acesti bureti mi-au schimbat perspectiva asupra treburilor casnice, care imi displaceau profund deoarece erau anoste si imi ocupau mult timp. Timpul pretios economisit nu poate fi cuantificat.

Nu-mi place sa curat aragazul sau alte suprafete cum ar fi chiuvetele, cada de la baie cu detergenti deoarece stiti cum este: aplici produsul de cateva ori, clatesti spuma pana te plictisesti. In cel mai bun caz, cu multa munca, obtii un rezultat satifacator.

In schimb, acest burete se umezeste cu apa calda si curata foarte rapid si eficient suprafetele murdare, fara a face spuma sau mizerie. Un dezavantaj este ca-i de unica folosinta.

Teoretic, poti folosi buretele de mai multe ori daca cureti suprafete nu foarte murdare, dar daca ai, spre exemplu, un aragaz foarte murdar, el se va dezintegra.

Am vazut pe piata la noi bureti de melamina la aprox. 10 ron. Eu am primit unii de aici (aprox. 4 $ 50 de bucati), care-si fac treaba foarte bine.


Avantaje

+ Mi-au redus timpul pe care-l petreceam facand curatenie, aproape la jumatate. Imaginati-va ca in 3-4 minute am aragazul curat ca nou. Pana acum dura minim 30 de minute, multa munca si detergenti la fel de sintetici ca si buretetii de melamina.

+Curata suprafetele cu multa grasime, chiar ranceda. Aveam o tigaie pe care voiam sa o arunc la gunoi, deoarece fierberea cu detergent nu a putut-o salva. Desi nu-mi venea sa cred, a curatat-o impecabil. Acesta a fost cel mai dificil test.


Dezavantaje

- dupa curatarea suprafetelor foarte murdare se dezintegreaza
- am citit ca este un detergent puternic, agresiv care dauneaza sanatatii (desi se gaseste si in produse de igiena si sanatate)

Iata cateva poze pe care le-am facut cand am curatat zilele trecute aragazul. 























Dupa cum vedeti, nici o urma de spuma sau praf.

Am folosit pentru aceasta operatiune un burete nou si unul pe care deja il folosisem la curatarea unei tigai.

Zilele acestea voi face din nou curatenie generala, poate voi mai adauga poze.

Intre timp va recomand un alt articol despre buretii de melamina, mai documentat, pe care il gasiti aici .





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu